Zakelijk

Tekst: MyLines

Bornse Nettorama voor het derde jaar de beste van Nederland

BORNE - Voor de derde keer op rij is Nettorama Borne het beste filiaal van Nederland. Het team - bestaande uit ruim honderd medewerkers - ontving een beker, gebak en won een feestavond met barbecue. Dat laatste moet begrijpelijkerwijs nog even worden uitgesteld, maar was wel dé grote motivatie voor dat ene stapje extra dat het team deed om weer als beste uit de bus te komen dit jaar.

Mystery-shoppers
Bedrijfsleider Remco Bruggeman vertelt dat winnen van 31 andere filialen best een prestatie genoemd mag worden. “Drie maanden lang wordt er op verschillende momenten gecontroleerd hoe het ervoor staat in de winkel. Soms kennen we de mensen die komen controleren, de leverancier van onze groenten bijvoorbeeld, maar er komen ook mystery-shoppers. Ze letten op zaken als hygiëne, de vulgraad (of klanten niet misgrijpen), op de bezetting van de afdelingen en op zaken als klantvriendelijkheid. En nu natuurlijk op het naleven van de coronamaatregelen.”

In Borne was het met alles dik in orde dus. Van de 200 punten die er te verdienen waren, kregen ze er ruim 182. “We doen het gewoon heel goed hier”, zegt Bruggeman die sinds vijf jaar bedrijfsleider is. “We hebben een leuk team en een goede werksfeer waardoor je dingen voor elkaar over hebt en elkaar helpt als dat nodig is.”

Voor de wedstrijd is er nét een tandje extra bij gezet door het personeel. “De vorige twee keren hebben we dus ook gewonnen en hebben we fantastische feestavonden gehad. Eén keer bij Kir en Platenkamp en een keer bij Kids City op de borrelboot. Zo’n avond wil iedereen wel nog eens meemaken, dus daarom was de motivatie weer groot.”

Parkeerterrein
De versbattle, zoals de wedstrijd genoemd wordt, gaat vooral over de vlees-, groente en fruit- en de koelafdeling van alle Nettorama’s. “Deze afdelingen zijn belangrijk voor onze klanten namelijk. Maar ook de caissières en de deskundigheid van personeel worden beoordeeld net als het parkeerterrein.”

Op dat laatste is aan de Letterveldweg nog wel wat aan te merken. Naast de containers dumpen mensen van alles; van tuinstoelen en servies tot en met dekbedden. “Dat gebeurt altijd na sluitingstijd”, vertelt Bruggeman. “Als dat overdag zou gebeuren, zouden we mensen erop aan kunnen spreken. Dat kan dus helaas niet. Het enige wat we kunnen, en ook doen, is een melding maken. Gelukkig reageert Twente Milieu altijd snel. We hebben dus geen invloed op de rommel bij de containers, maar wel op rondslingerende bonnetjes en mondkapjes. We zorgen er ook voor dat er geen losse karretjes staan en alles verder netjes is.”

Prettig
Los van het opruimen van de parkeerplaats, het goed vakken vullen en vriendelijk zijn, speelt volgens Bruggeman ook de ‘nieuwe winkel’ een rol bij het winnen van de prijs. “Voorheen deden we als filiaal Borne ook goed mee in de wedstrijd, maar sinds de verbouwing in 2017 zijn we steeds de beste. De winkel is ruim opgezet met brede paden. We merken dat klanten dat prettig vinden, helemaal nu er afstand gehouden moet worden. Maar los van dat hebben we heel veel vaste bezoekers in Borne. We worden de hele dag gefeliciteerd, mensen gunnen het ons echt en dat doet ons goed. We doen het ten slotte voor tevreden klanten.”